T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / KEPEZ - Antalya Bilim ve Sanat Merkezi

"MATEMATİK SEFERBERLİĞİ"

TÜBİTAK tarafından hibe desteği sunulan 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programı; bilginin toplum ile buluşturulmasını ve yaygınlaştırılmasını, bilginin mümkün olduğunca görselleştirilerek, etkileşimli uygulamalarla anlaşılır bir biçimde kazandırılmasını amaçlayan bir programdır.

Bu yıl 4004 programı; Milli Eğitim Bakanlığımız ve TÜBİTAK işbirliği ile matematik dersinin öğrenimini günlük yaşam becerilerine uyarlayarak hem kolaylaştırmak hem de öğrencilerin bu dersi küçük yaştan itibaren sevmelerini sağlamak amacıyla yürütülen Matematik seferberliği kapsamında, Matematik Yılı Özel Çağrısı olarak sunulmuştur. Bu kapsamda Türkiye genelinde TÜBİTAK'a 6000'den fazla proje başvurusu yapılmış ve sadece 40 proje hibe desteği almaya hak kazanmıştır. Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge birimi olarak hazırlayıp yürütücülüğünü üstlendiğimiz, "Bilge Zeytinin Gölgesinde Matematik Sevilmez Mi?" adlı proje de desteklenmeye karar verilen 40 proje arasına girmiştir.

Projemizin hedef kitlesi Antalya ilinde sosyoekonomik açıdan en dezavantajlı grupların yerleşik olarak bulunduğu; Kepez, İbradı, Akseki, Korkuteli ve Elmalı ilçelerinde yer alan öğrencilerdir.

Atölye Uygulamaları, pilot uygulaması Antalya Bilim ve Sanat Merkezi bahçesinde İl Milli Eğitim Müdürümüz Emre ÇALIŞKAN'ın katılımlarıyla gerçekleştirilmiştir. Uygulamalar ise, 2 bin 200 yıllık bir zeytinyağı üretim köyü olan "Lyrboton Kome Antik Kenti"nde gerçekleştirilecek olan projemizde; disiplinlerarası yaklaşımla, doğa eğitimi, kriptoloji, matemateksel modellemeler, finansal okuryazarlık, yaratıcı dramanın olduğu ve birçok hesaplama yönteminin kullanıldığı etkinlikler planlanmıştır.  

Planladığımız etkinlikler aracılığıyla öğrencilerimizin; doğa ve matematik arasındaki ilişkiyi anlamalarına, akıl yürütme, tahmin etme ve problem çözme gibi yaşam becerileri edinmelerine dolayısıyla da matematiği sevmelerine yardımcı olunacaktır.  

Proje sonunda öğrencilerimizin matematiğe karşı olan olumsuz tutumunun değişmesi, matematiği hayata aktarabilmesinin desteklenmesi ve bu durumun akademik başarıya da olumlu yansıması beklenmektedir. Emeği geçenlere teşekkür ederiz.

05-01-202305-01-202305-01-202305-01-202305-01-2023

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.01.2023 - Güncelleme: 05.01.2023 17:44 - Görüntülenme: 231
  Beğen | 0  kişi beğendi